FAQ - Ofte stillede spørgsmål til NEM

Nedenfor finder du svar på de oftest stillede spørgsmål til NEM.

  • Jeg har mistet mit kodeord
    Har du glemt dit kodeord, så tryk på ”glemt kodeord” i app’en. Vi sender dig herefter et nyt kodeord på e-mail.
  • Kan man lave sit eget kodeord?
    App’en husker dit kodeord ved første login, men du kan også selv vælge dit eget kodeord under indstillinger i app'en.
  • Jeg har taget et billede af kvitteringen og færdiggjort den, men jeg kan ikke se den i app’en eller på NEM-portalen
    Når du tager et billede af din kvittering og trykker på ”udlæg”, så ryger kvitteringen automatisk afsted til din økonomiansvarlige og kan herefter ses i NEM-portalen.
    Når du tager et billede af din kvittering og trykker på ”firmakort”, så afventer billedet et match med din Mastercard-transaktion. Der kan gå et par dage, før at dit billede matcher købet fra dit Mastercard og før den dukker op i NEM-portalen.
  • Hvad med mine gamle kvitteringer og kørselsregnskaber. Kan jeg registrere dem?
    Hvis kontantudlæg og kørsel - ja.
    Hvis firmakortudlæg - nej. Nykredit begynder først at sende Mastercard-transaktioner til NEM, når du har modtaget login. Forsøger du at registrere et firmakortudlæg, der er dateret før du modtog login til NEM, så kommer disse korttransaktioner ikke ind i app’en.
  • Kan jeg rette i et udlæg eller en kørselsregistrering?
    Ja. Når du har taget et billede af din kvittering eller foretaget en kørselsregistrering og afsendt den, så ryger den automatisk afsted til din økonomiansvarlige i NEM-portalen og er derfor låst. Din økonomiansvarlige/godkender kan dog afvise din registrering og sende den retur til dig, så du kan rette den. Hvis du har lavet en fejlregistrering, må du derfor give din økonomiansvarlige besked om fejlregistreringen, så vedkommende kan sende den retur til dig.
  • Kan jeg tilmelde nye brugere eller afmelde brugere?
    Ja. På hjemmesiden nykredit.dk/nemsupport kan du selv gå ind og tilføje eller afmelde brugere eller økonomiansvarlige. Du skal indtaste dit firmanavn, cvr-nummer samt navn og e-mail på den person, der skal tilføjes/afmeldes. Ønsker du helt at afmelde din virksomhed fra NEM, så kontakt din rådgiver.


NEM-portalen

  • Hvornår kan jeg se udlæg i NEM-portalen?
    Du kan løbende logge ind i NEM-portalen og se om der er udlæg klar til eksport og din behandling.
    Hver fredag modtager du automatisk en e-mail (notifikation), hvis der er udlæg, som er klar til eksport og din behandling.
  • Jeg kan ikke finde et Mastercard-udlæg i NEM-portalen
    Der går ofte et par dage, før et billede af en kvittering matches med Mastercard-transaktionen. Dvs. at du først kan se det færdige Mastercard-udlæg i NEM-portalen, når der er et match.
  • Kan jeg rette i et udlæg eller sende et udlæg retur til brugeren
    Ja. Når brugeren har taget et billede af sin kvittering og trykket på ”udlæg” eller ”firmakort”, så ryger kvitteringen automatisk afsted til dig i NEM-portalen. Det samme gælder for kørselsregistreringer.
    Hvis brugeren har lavet en fejlregistrering, så kan du afvise udlægget og sende den retur med en besked til brugeren.
  • Kan man integrere data fra NEM-portalen til vores økonomisystem?
    I NEM-portalen kan du få udlægsregistreringerne i 3 filformater (Excel, CSV og Pdf). Du kan evt. kode CSV-filen og importere den til dit foretrukne ERP-system, men der er endnu ikke automatisk integration til bestemte økonomisystemer. Vi arbejder løbende på at forbedre funktionerne i NEM-portalen herunder integrationsløsningerne.
  • Jeg har mistet mit kodeord til NEM-portalen
    Har du glemt dit kodeord, så tryk på ”Ny adgangskode?” i NEM-portalen. Vi sender dig herefter et nyt kodeord på e-mail.
  • Kan man lave sit eget kodeord til NEM-portalen?
    Nej, men bruger du fx Google Chrome, så kan du indstille browseren til at huske dit kodeord.
  • Kan jeg tilmelde nye brugere eller afmelde brugere?
    Ja. På hjemmesiden nykredit.dk/nemsupport kan du selv gå ind og tilføje eller afmelde brugere eller økonomiansvarlige. Du skal indtaste dit firmanavn, cvr-nummer samt navn og e-mail på den person, der skal tilføjes/afmeldes. Ønsker du helt at afmelde din virksomhed fra NEM, så kontakt din rådgiver.