FAQ - Ofte stillede spørgsmål til NEM

Nedenfor finder du svar på de oftest stillede spørgsmål til NEM.

  • Jeg har mistet mit password
    Har du glemt dit password, så tryk på ”glemt kodeord” i app’en. Vi sender dig herefter et nyt kodeord på e-mail.
  • Kan man lave sit eget password?
    Nej, men app’en husker dit kodeord ved første login. Vi arbejder også på en løsning, hvor du selv kan vælge dit eget password.
  • Jeg har taget et billede af kvitteringen og færdiggjort den, men jeg kan ikke se den i app’en eller på NEM-portalen
    Når du tager et billede af din kvittering og trykker på ”udlæg”, så ryger kvitteringen automatisk afsted til din økonomiansvarlige og kan herefter ses i NEM-portalen.
    Når du tager et billede af din kvittering og trykker på ”firmakort”, så afventer billedet et match med din Mastercard-transaktion. Der kan gå et par dage, før at dit billede matcher købet fra dit Mastercard og før den dukker op i NEM-portalen.
  • Hvad med mine gamle kvitteringer og kørselsregnskaber. Kan jeg registrere dem?
    Hvis kontantudlæg og kørsel - ja.
    Hvis firmakortudlæg - nej. Nykredit begynder først at sende Mastercard-transaktioner til NEM, når du har modtaget login. Forsøger du at registrere et firmakortudlæg, der er dateret før du modtog login til NEM, så kommer disse korttransaktioner ikke ind i app’en.
  • Kan jeg rette i et udlæg eller en kørselsregistrering?
    Nej. Når du har taget et billede af din kvittering eller foretaget en kørselsregistrering og afsendt den, så ryger den automatisk afsted til din økonomiansvarlige i NEM-portalen og er derfor låst og klar til afregning.
    Hvis du har lavet en fejlregistrering, så må du lave en ny registrering og give din økonomiansvarlige besked om fejlregistreringen.
  • Kan jeg tilmelde nye brugere eller afmelde brugere?
    Ja. På hjemmesiden nykredit.dk/nemsupport kan du selv gå ind og tilføje eller afmelde brugere eller økonomiansvarlige. Du skal indtaste dit firmanavn, cvr-nummer samt navn og e-mail på den person, der skal tilføjes/afmeldes.


NEM-portalen

  • Hvornår kan jeg se udlæg i NEM-portalen?
    Du kan løbende logge ind i NEM-portalen og se om der er udlæg klar til eksport og din behandling.
    Hver fredag modtager du automatisk en e-mail (notifikation), hvis der er udlæg, som er klar til eksport og din behandling.
  • Jeg kan ikke finde et Mastercard-udlæg i NEM-portalen
    Der går ofte et par dage, før et billede af en kvittering matches med Mastercard-transaktionen. Dvs. at du først kan se det færdige Mastercard-udlæg i NEM-portalen, når der er et match.
  • Kan jeg rette i et udlæg eller sende et udlæg retur til brugeren
    Nej. Når brugeren har taget et billede af sin kvittering og trykket på ”udlæg” eller ”firmakort”, så ryger kvitteringen automatisk afsted til dig i NEM-portalen. Det samme gælder for kørselsregistreringer.
    Hvis brugeren har lavet en fejlregistrering, så må brugeren lave en ny registrering og give dig besked om fejlregistreringen.
  • Kan man integrere data fra NEM-portalen til vores økonomisystem?
    I NEM-portalen kan du få udlægsregistreringerne i 3 filformater (Excel, CSV og Pdf). Der er endnu ikke mulighed for automatisk integration til bestemte økonomisystemer, men vi arbejder løbende på at forbedre funktionerne i NEM-portalen og forbedre integrationsløsninger.
  • Jeg har mistet mit kodeord til NEM-portalen
    Har du glemt dit kodeord, så tryk på ”forgotten password” i NEM-portalen. Vi sender dig herefter et nyt kodeord på e-mail.
  • Kan man lave sit eget password til NEM-portalen?
    Nej, men vi arbejder pt. på en løsning, så du selv kan indstille dit eget password.
  • Kan jeg tilmelde nye brugere eller afmelde brugere til NEM?
    Ja. På hjemmesiden nykredit.dk/nemsupport kan du selv gå ind og tilføje eller afmelde brugere eller økonomiansvarlige. Du skal indtaste dit firmanavn, cvr-nummer samt navn og e-mail på den person, der skal tilføjes/afmeldes.