Fokus på forretningsmiljøet fremtidssikrer din forretning

Nye trends og tendenser, branchekræfter, markedskræfter, makroøkonomiske kræfter og et konstant fokus på pris sætter din forretning under pres. Har du et stærkt fokus på forretningsmiljøet, kan det fremtidssikre din forretning.

Du udformer og udfører din forretningsmodel i bestemte omgivelser. Har du en god forståelse for det, der omgiver din organisation, kan du udtænke stærkere og mere konkurrencedygtige forretningsmodeller. Hvis du forstår ændringerne i omgivelserne, kan du bedre tilpasse din model efter de foranderlige ydre kræfter.

Hvordan ser fremtiden ud for din forretning?

En god forståelse for omgivelserne giver dig bedre mulighed for at evaluere de forskellige retninger, din forretningsmodel kan udvikle sig i. Kortlæg derfor din forretningsmodels omgivelser, og reflekter over, hvad tendenserne betyder for din virksomheds fremtid.

Det kan også være en god ide at opstille scenarier for fremtidige omgivelser. Det kan være et brugbart værktøj til at kickstarte arbejdet med at forny forretningsmodellen eller bare forberede virksomheden på fremtiden.

NÅR DU ER OPMÆRKSOM PÅ DIT FORRETNINGSMILJØ

ER DU IKKE OPMÆRKSOM PÅ DIT FORRETNINGSMILJØ

Kan du sikre initiativerne til at skabe positive pengestrømme i din virksomhed.

Kan du udvikle organisationen, så kompetencerne til at arbejde med nye behov er til stede.

Kan du gå fra at konkurrere på pris til at konkurrere på værditilbud.

Kan du blive bedre til at udvikle din forretningsmodel i takt med ofte uforudsigelige markeder.

Kan du vende forandringer i din omverden til en konkurrencefordel.

Kan du gøre forretningsmiljøet til dit designrum.

Kan du navigere bedre i dit forretningsmiljø end dine konkurrenter.

 

Opdager du ikke det, der kan lukke din forretning.
 

Mister du chancen for at spotte nye muligheder i tide.
 

Får du ikke fremtidssikret din forretningsmodel.

Kommer du let til at konkurrere på pris i stedet for på værditilbud (ydelse/produkt).

Kom godt videre

Farverig lufballon flyver over havet i solskinsvejr under blå himmel

Har du en plan for din virksomheds fremtid?

Det kan være svært at lave en enkelt og overskuelig forretningsmodel. Der er mange ting at tage hensyn til, og mange er usikre på, hvordan de griber processen an.

Webinar om forretningsmodel

Se eller gense webinaret fra 31. maj 2017, hvor Nykredit sammen med Nils Wegener fra 360o Sprint gennemgår en enkel og sikker vej til at skabe mere værdi i din virksomhed. 

Ekspertens tre råd: Sådan får du mest ud af din forretningsmodel

Nils Henrik Wegener, business advisor og stifter af 360 Sprint giver sine tre bedste råd til dig, der står over for det indledende arbejde med forretningsmodellen.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere

Vi bruger også cookies til statistik og til at udvælge og vise det mest relevante indhold for dig og andre. Du kan fortsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.