Mulighed for at tilbagekalde en betaling

I visse tilfælde har du mulighed for at tilbagekalde en betaling.

Kortholder/virksomheden kan gøre indsigelse mod en betaling, og i nogle tilfælde få tilbageført betalingen hvis:

  • kortholder ikke kendte det endelige beløb, da betalingen blev godkendt og det trukne beløb efterfølgende viser sig at være væsentligt højere, end hvad kortholder med rimelighed kunne forvente. Det kan fx være gældende ved en hotelreservation, hvor man accepterer betalingen allerede i forbindelse med booking
  • der er gennemført betalinger, som ikke er godkendt af kortholder
  • den aftalte vare/service ikke er modtaget

 

Virksomheden/kortholder skal altid selv kontakte den forretning, som har hævet beløbet for at afklare problemet. Det er vigtigt, at have dokumentation for kravet. Jo bedre dokumentation, jo bedre står vi i sagen.

Sådan gør du

Det er vigtigt, at du giver Nykredit besked om den uretmæssige transaktion, så snart du er blevet opmærksom på, at du kan have krav på tilbageførsel af betalingen. Det gør du ved hurtigst muligt at sende en indsigelsesformular til Nykredit.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål kan du henvende dig til Nykredit Servicecenter på tlf. 70 10 90 10.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere

Vi bruger også cookies til statistik og til at udvælge og vise det mest relevante indhold for dig og andre. Du kan fortsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.