Netbanken – sådan gør du

I netbanken får du hurtigt overblik over din daglige økonomi. Få hjælp til funktionerne i netbanken og tips til at komme godt i gang her på siden. Savner du svar på dit spørgsmål, kan du ringe til vores Netbank Support på 70 10 96 12.

I netbanken kan du:

  • Hurtigt få overblik over din daglige økonomi og investeringer
  • Selv bestemme navn og rækkefølge på dine konti
  • Nemt se, når der er beskeder eller dokumenter til underskrift
  • Tilmelde dig en service, der holder styr på dine abonnementer

Har du spørgsmål til netbanken, kan du kontakte Netbank Support på 70 10 96 12.

Log på netbanken
Hjælp til netbanken – sådan gør du

Netbanken – sådan gør du

Du kan få et overblik over dine investeringer i "Investeringsoverblik", som du finder i venstremenuen under punktet "Investering".

Overførsler

Følg disse trin, når du skal lave en overførsel (se billede nedenfor):

  1. Vælg den konto, du vil overføre fra
  2. Vælg modtager:
    • egen konto – hvis du skal overføre mellem dine egne konti
    • ny modtager – hvis du skal overføre til en anden person
    • gemt modtager – hvis du skal overføre til en anden person, som du har gemt betalingsoplysninger på
  3. Indtast beløb og vælg, om overførslen skal oprettes som fast overførsel
  4. Vælg betalingsdato, og om det skal være en straksoverførsel (valgfrit)
  5. Indtast tekst på fra-kontoen (valgfrit)
  6. Indtast tekst til modtagerkonto (valgfrit)
  7. Godkend overførslen med NemID

Ønsker du at oprette en fast overførsel til fx din budgetkonto eller en opsparingskonto, kan du gøre det uden gebyr i netbanken. Se "Hvordan laver jeg en overførsel?".

Når du selv opretter den faste overførsel, kan du også selv slette den igen eller ændre fx beløbets størrelse uden gebyr. Sådan gør du:

  • Vælg ”Faste overførsler” under menupunktet ”Betal og overfør”.
  • Vælg den overførsel, du vil ændre, ved at klikke på kontonummeret i kolonnen ”Til kontonr.”
  • Du får nu vist oplysningerne for den faste overførsel. Har du selv oprettet overførslen, fremgår dit navn under afsnittet ”Godkendelse”, og du har mulighed for at ændre den ved at klikke på en af mulighederne nederst på siden.

Vi vil også gerne hjælpe dig med at oprette en fast overførsel. Men så skal du være opmærksom på, at det koster et gebyr, og at du ikke selv kan ændre eller slette den igen.

Du finder "Overførsel til udlandet" i venstremenuen under punktet "Betal og overfør".

Den nye netbank har ikke standardbetalinger. I stedet hedder funktionaliteten "Gemt modtager".

I funktionen "Overfør" finder du dine gemte modtagere fra den gamle netbank, når du vælger, hvilken konto du vil overføre til. Du skal selv indtaste beløb og posteringstekst fra gang til gang.

Du kan stadig bruge dine eksisterende standardbetalinger, når du skal betale via et indbetalingskort, eller når du skal lave en udenlandsk overførsel. Men du kan ikke oprette nye eller ændre dem.

Nej, du kan ikke ændre en gemt modtager eller en standardbetaling i den nye netbank.

Nogle gemte modtagere virker ikke i den nye netbank. Overførsel går derfor i stå, når du skal godkende. Fejlen er indmeldt.

Har du en gemt modtager, som du ikke længere kan overføre til, kan du slette modtageren og gemme den på ny, næste gang du skal overføre til vedkommende. Så vil det virke fremover.

Betalingsservice

Det finder du i e-Boks.

Senest den 7. i en måned kan du afvise en kommende BS betaling og få tilbageført en BS betaling, der allerede er gennemført i denne måned. Klik på betalingen, så finder du knappen nederst på posteringsdetaljen.

Næste måneds betalinger via Betalingsservice er først synlige i netbanken den 5. sidste bankdag i måneden.

Du kan finde alle månedlige betalingsoversigter fra Betalingsservice i din e-Boks.

Få overblik over dine abonnementer

Betaler du mon for abonnementer, du ikke længere bruger? Fra forsiden af net- og mobilbanken kan du tilmelde dig en service, der hjælper dig med at holde styr på dine abonnementer og med at opsige dem, du ikke længere har brug for.

Læs mere om Abonnementer