Ny netbank giver dig hurtigere overblik

I den nye netbank finder du de samme funktioner, som i den gamle. Men de ligger måske et andet sted – eller ser anderledes ud. Her på siden finder du tips til at komme godt i gang med den nye netbank. Har du brug for hjælp til den nye netbank, kan du ringe til vores Netbank Support på 70 10 96 12.

I den nye netbank kan du:

  • Hurtigt få overblik over din daglige økonomi og investeringer
  • Selv bestemme navn og rækkefølge på dine konti
  • Nemt se, når der er beskeder eller dokumenter til underskrift
  • Tilmelde dig en service, der holder styr på dine abonnementer

Hvis du har spørgsmål til den nye netbank, kan du kontakte Netbank Support på 70 10 96 12.

Log på netbanken
Kom i gang med den nye netbank

Kom godt i gang med den nye netbank

Følg disse trin, når du skal lave en overførsel (se billede nedenfor):

  • 1. Vælg den konto, du vil overføre fra
  • 2. Vælg modtager:
    • egen konto – hvis du skal overføre mellem dine egne kontiny modtager – hvis du skal overføre til en anden person
    • gemt modtager – hvis du skal overføre til en anden person, som du har gemt betalingsoplysninger på
  • 3. Indtast beløb og vælg, om overførslen skal oprettes som fast overførsel
  • 4. Vælg betalingsdato, og om det skal være en straksoverførsel (valgfrit)
  • 5. Indtast tekst på fra-kontoen (valgfrit)
  • 6. Indtast tekst til modtagerkonto (valgfrit)
  • 7. Godkend overførslen med NemID

Betaler du mon for abonnementer, du ikke længere bruger? Fra forsiden af net- og mobilbanken kan du tilmelde dig en service, der hjælper dig med at holde styr på dine abonnementer og med at opsige dem, du ikke længere har brug for.

Læs mere om Abonnementer

Du kan endnu ikke printe et kontoudtog på en pæn og nem måde. Vi er klar med en printvenlig løsning i slutningen af oktober, hvor du selv kan angive periode.

Du kan endnu ikke lave en udvidet søgning, hvor du kan søge på beløb eller betalingstype. Du kan kun søge på tekst.

Der er ingen udbakke i den nye netbank. Vi anbefaler, at du bruger NemID nøgleappen, når du overfører og betaler.

Den nye netbank har ikke standardbetalinger. I stedet hedder funktionaliteten "Gemt modtager".

I funktionen "Overfør" finder du dine gemte modtagere fra den gamle netbank, når du vælger, hvilken konto du vil overføre til. Du skal selv indtaste beløb og posteringstekst fra gang til gang.

Du kan stadig bruge dine eksisterende standardbetalinger, når du skal betale via et indbetalingskort, eller når du skal lave en udenlandsk overførsel. Men du kan ikke oprette nye eller ændre dem.

Nej, du kan ikke ændre en gemt modtager eller en standardbetaling i den nye netbank.

Du finder "Overførsel til udlandet" i venstremenuen under punktet "Betal og overfør".

Det finder du i e-Boks.

Senest den 7. i en måned kan du afvise en kommende BS betaling og få tilbageført en BS betaling, der allerede er gennemført i denne måned. Klik på betalingen, så finder du knappen nederst på posteringsdetaljen.

Få overblik over dine abonnementer

Betaler du mon for abonnementer, du ikke længere bruger? Fra forsiden af net- og mobilbanken kan du tilmelde dig en service, der hjælper dig med at holde styr på dine abonnementer og med at opsige dem, du ikke længere har brug for.

Læs mere om Abonnementer