Gyldig legitimation

Hvidvaskloven kræver, at vi har gyldig legitimation på alle vores kunder. Gyldig legitimation kan fx være kopi af pas eller kørekort sammen med kopi af sundhedskortet.

Samtidig er vi underlagt krav om løbende at opdatere en række oplysninger, uanset hvor længe du har været kunde hos os. Disse krav gælder både nye og eksisterende kunder - også børn.

Vigtig meddelelse fra Nykredit

Hvis du har fået en meddelelse i din netbank - MitNykredit.dk - pr. mail eller som brev, beder vi dig bruge det tilsendte link til at sende oplysningerne. Linket er sikkert og guider dig hurtigt igennem det korte forløb, som kun tager et par minutter. Hængelåsen i adresselinjen bekræfter, at du er på en sikker side.

Send os dine oplysninger

Er du kunde i Nykredit, men har ikke fået et link, og er du

  • over 18 år
  • har fast bopæl i Danmark og
  • ikke adressebeskyttet i CPR-registeret,

kan du i stedet følge denne vejledning. Det er nemt og hurtigt, hvis du gør det via din tablet eller smartphone:

  1. Find dit gyldige pas/kørekort frem
  2. Log på mitnykredit.dk/lov/id med NemID
  3. Følg guiden og afslut med ”Godkend”.

 

Andre vigtige oplysninger

Ud over gyldig legitimation og kendskab til din brug af Nykredit kan der være andre oplysninger, som vi har brug for – fx en underskrevet samtykkeerklæring. Dit samtykke betyder, at vi i Nykredit - i begrænset omfang - må give andre i koncernen oplysninger om dig, når du efterspørger rådgivning på tværs af bank, realkredit og forsikring. Vi bruger således ikke samtykket i markedsføringsøjemed.

Du kan læse mere i folderen fra Finansrådet:
Husk legitimation, når du går i dit pengeinstitut

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere

Vi bruger også cookies til statistik og til at udvælge og vise det mest relevante indhold for dig og andre. Du kan fortsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.