Indsigelse ved korttransaktioner

Hvis der med dit kort er hævet beløb på din konto, som du ikke vil vedkende dig, kan du gøre indsigelse og vi kan således forsøge at hjælpe dig med at få pengene tilbage. Du kan forvente svar på din henvendelse inden for 3 til 5 hverdage.

Inden du gør indsigelse
Hvis du har bestilt en vare/serviceydelse eller foretaget en hotelreservation og dette ikke modtages eller stemmer overens med det aftalte, skal du selv prøve at løse sagen med forretningen/hotellet inden du gør indsigelse. Husk i denne forbindelse, at alt korrespondance skal gemmes.

Sådan gør du
For at vi kan behandle din indsigelse, skal du oplyse dato for transaktionen samt transaktionens specifikke beløb. Det gør du ved at åbne dette indsigelsesdokument, gemme det på din computer, udfylde de aktuelle oplysninger og vedhæfte det i vedhæftfunktionen nedenfor.

*Spærring af kort
Som kortholder er du ansvarlig for at dit kort spærres straks efter at du har opdaget en uretmæssig hævning.

Felter markeret med * skal udfyldes.

Indtast det 16-cifrede kortnr.

Bemærk, dit kort skal spærres hvis: Du ikke har foretaget hævningen, Du har opsagt et abonnement, Ved ekstra hævning uden aftale, Ved stjålet/mistet kort, Ved anden årsag.

Ønsker du at spærre dit kort?
Fravælger du at spærre dit kort, mister du retten til at gøre yderligere indsigelser på det specifikke kortnummer. Uden for Nykredits åbningstid kan du spærre kortet hos NETS på tlf. 44892929.
Vedhæft

Data til Nykredit sendes krypteret

Vær opmærksom på, at Nykredit iht. MiFID lovgivning kan være forpligtet til at logge dialoger. Du kan finde mere information i Basisaftalen på nykredit.dk.