Spørgsmål og svar vedrørende udskiftning af Visa/Dankort

Spørgsmål/svar

Jeg har fået en rykker på mit mobil-/iTunes-/avisabonnement/ BroBizz

Ved udskiftningen får du nyt kortnummer, som du skal huske at opdatere hos de relevante virksomheder.

Jeg er på ferie den måned mit kort udløber

Vi sender dig automatisk et nyt kort i midten af den måned, hvor dit kort udløber. Hvis du allerede ved, at du er bortrejst her, så ring hurtigst muligt og få bestilt et nyt kort på tlf 70 10 90 00.

Jeg har et kort med individuelt design - udskiftes det også automatisk?

Dit kort bliver udskiftet som de almindelige Visa/Dankort med dit nuværende billede og kode. Ønsker du et nyt billede på dit kort, skal du hurtigst muligt bestille et nyt kort via vores kortdesign-værktøj. Se prislisten for pris på nyt kortdesign.
Design dit eget kort
Hent prislisten

Hvilken kode har mit nye kort?

Det nye kort har som udgangspunkt samme kode som dit eksisterende kort, med mindre pinkoden er spærret for genbestilling af sikkerhedsmæssige årsager.

Hvornår udløber mit kort?

På kortet står en udløbsdato. Kortet gælder til og med denne måned. Hvis udløbsdatoen fx er 05/16, er kortet aktivt hele maj måned. Det udløber kl. 24 den sidste dag i maj 2016.

Jeg skal betale en rejse på nettet med mit kort, og rejsen ligger efter udløbsdatoen på kortet. Skal jeg foretage mig noget?

Det afhænger af hvornår beløbet hæves på kortet, idet kortet skal være aktivt den dag betalingen hæves på kortet. Betales rejsen med det samme, skal du ikke foretage dig noget, da kortet stadig er aktivt. Sker opkrævning af betalingen først ifm. rejsen, skal du kontakte Nykredit og få bestilt et nyt kort, som du benytter til betaling af rejsen.

 

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere

Vi bruger også cookies til statistik og til at udvælge og vise det mest relevante indhold for dig og andre. Du kan fortsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.