Vi har åbent og er klar til at hjælpe dig

Nu har du igen mulighed for at besøge os i centrene. Vi anbefaler dog fortsat, at du kontakter os online og på telefon.

Danmark er i gang med at åbne, og derfor kan du igen komme forbi på vores centre, når du har brug for at mødes med os. Vi følger dog stadig regeringens forsigtighedsprincip, og derfor anbefaler vi, at du først og fremmest kontakter os på telefon eller online.

Husk, at uanset om du står midt i et boligkøb eller en anden situation, hvor du har brug rådgivning eller håndtering af dokumenter, er vi klar til at hjælpe dig.

Har du brug for hjælp til teknikken ift. onlinemøder, finder du en guide lige her: Onlinemøder

Sådan kontakter du os

Telefon:

  • Kundeservice privat: 70 10 90 00
  • Kundeservice erhverv: 70 10 90 10

Mail:

Chat:

  • Chat med os online via en sikker forbindelse ved at klikke på det blå chat-ikon nederst i højre hjørne.

Nykredit-center:

  • Kig forbi dit center – vi har åbent mandag til fredag kl. 9-16.

 

Til dig med et Mastercard, der har tilknyttet en rejseforsikring

Du ER dækket for afbestilling af rejsen, hvis:

- Du eller et nært familiemedlem bliver syg af eller testes positiv for COVID-19, og derfor er tvunget til at annullere rejsen.

Bemærk, at du kun vil blive dækket for de omkostninger, der ikke refunderes af flyselskab, rejseselskab eller andet selskab, hvor du har købt rejsen.

Du er IKKE dækket for afbestilling af rejsen, hvis:

- Du bestilte rejsen til et land, som Udenrigsministeriet frarådede at rejse til på tidspunktet for reservationen, og landet stadig er 'orange' eller 'rød' på rejsetidspunktet, og det er grunden til, at du ønsker at annullere.

- Du ønsker at afbestille en rejse på grund af bekymring eller frygt for COVID-19.

Din rejseforsikring gælder uanset, hvor du rejser hen, men vær opmærksom på, at det ikke er alle COVID-19-relaterede udgifter, der bliver dækket.

Hvad ER dækket, hvis du vælger at rejse til et ”orange” eller ”rødt” land jf. Udenrigsministeriets rejsevejledning:

  • Medicinske udgifter ifm. akutopstået sygdom under hele rejsen (inklusiv sygdom der relaterer til COVID-19)
  • Hjemtransport til bopælslandet, hvis det anses som medicinsk nødvendig (inklusiv sygdom, der relaterer til COVID-19)

Hvad er IKKE dækket, hvis du vælger at rejse trods Udenrigsministeriets rejsevejledning til ”orange” eller ”røde” lande:

  • Alle udgifter ifm. karantæne anbefalet eller beordret af de lokale myndigheder - både ved ankomst til destinationen og ved ankomst tilbage til bopælslandet. Dette gælder også i transitlande.
  • Alle udgifter til COVID-19 test (PCR, quick test osv.), når de ikke er medicinsk ordineret af læge eller lign. Det vil sige, forsikringen dækker ikke, hvis testen skal bruges til indrejse, flyselskabet osv.

Se de fulde forsikringsbetingelser her: MasterCard Gold, Platinum. 

Du vil være dækket af afbestillingen, hvis din destination var åben for rejser (dvs. grøn eller gul hos af Udenrigsministeriet), da du bestilte rejsen, men efterfølgende ændrer sig til orange eller rød, og du derfor ikke kan at tage afsted. Se de fulde forsikringsbetingelser her: MasterCard Gold, Platinum.

Du kan tidligst søge erstatning tre dage før afrejse. Myndighederne kan til hver en tid opdatere rejsevejledningerne, og forsikringen dækker først, når dit fly- eller rejseselskab skriftligt har tilkendegivet aflysningen. Du skal dog altid starte med at søge kompensation hos dit fly- eller rejseselskab inden du kontakter AIG for at søge dækning under rejseforsikringen, som anmeldes online - via www.aig.dk/skader

Her gælder det samme, som for flybilletter. Du skal i første omgang kontakte leverandøren, og hvis de ikke dækker, så skal du tage kontakt til AIG (anmeldes online - via www.aig.dk/skader) for, at søge erstatning via din afbestillingsforsikring. Kontakt AIG direkte på tel.nr.: 9137 5300

Forsikringen skelner ikke mellem, om du har modtaget vaccinen mod COVID-19 eller er tidligere smittet. Afbestillingen dækker dog ikke, hvis du har brug for at annullere din rejse, fordi du ikke har modtaget vaccinen mod COVID-19. Hvis du ønsker at modtage en medicinsk forhåndsvurdering inden rejsen for en tidligere COVID-19 infektion, bedes du kontakte SOS International på Telefon (+45) 38 48 82 50 eller via hjemmesiden - https://www.sos.eu/da/medicinsk-forhaandsvurdering

Ja, din afbestillingsforsikring gælder, hvis du får akutte og alvorlige symptomer pga. vaccinationen, som tvinger dig til at aflyse din rejse.

Du kan søge om erstatning online via www.aig.dk/skader. Du er også velkommen til at ringe direkte til AIG på tlf. 9137 5300 for at få hjælp til at oprette din sag. Husk, at du altid skal starte med at søge erstatning hos leverandøren (flyselskab, hotel, koncert-sted osv), før du søger erstatning hos AIG.

Oftest stillede spørgsmål

Ja, vi kan hjælpe virksomheder, der ellers har en sund økonomi, og som har det, vi kalder et helkundeforhold i Nykredit. Det kan vi gøre ved fx at tilbyde et særligt lån til lønudgifter, hvis din virksomhed benytter sig af den statslige ordning for lønkompensation. Vi kan også tilbyde henstand på betaling af bankprodukter og henstand på udgifter i forbindelse med leasingprodukter. Vi opfordrer dig til at ringe eller skrive til din rådgiver, skrive til coronahotline@nykredit.dk eller ringe til 70 10 80 70. Læs mere om tiltag her.

Vi hjælper erhvervskunder med en virksomhed, der ellers er i god økonomisk form. Udgangspunktet for hjælpen er den enkelte erhvervskunde, og derfor opfordrer vi erhvervskunder til at ringe til den sædvanlige rådgiver, skrive til coronahotline@nykredit.dk eller ringe til 70 10 80 70, så I kan aftale nærmere.

Har du ikke NemKonto i Nykredit, anbefaler vi, at du henvender dig i den bank, hvor du har NemKonto.

Vi hjælper ligeledes vores privatkunder, der har deres daglige økonomi i Nykredit bank og i øvrigt har en sund økonomi, men desværre er kommet i økonomiske problemer grundet corona. Kontakt din rådgiver eller ring på 70109000 for at høre mere om dine muligheder.

Hvis du har et lån med fast rente, er der ikke nogen grund til bekymring. Hvis du har et lån med variabel rente, og du er blevet urolig for, hvad det betyder for dig, kan du ringe til din rådgiver og høre om dine muligheder, Du kan følge med i Nykredits renteforventninger her.

Vi anbefaler, at du tager fat i din revision for at få et præcist overblik over, hvordan din virksomhed kan bruge statens hjælpepakker. Du kan også finde info på virksomhedsguiden.dk og skat.dk.

Du er velkommen til at kontakte vores Trade Finance-afdeling, der er eksperter i samhandel med udlandet, og som kan rådgive om corona-situationen. Kontakt Trade Finance på tradefinance@nykredit.dk eller på telefon 44 55 41 28 / 44 55 41 21.