Vi er klar til at hjælpe kunder, der er økonomisk ramt af corona

Vi er klar med en række tiltag, der kan give en hjælpende hånd til dig, som kommer i økonomiske problemer på grund af følgerne af corona-virussen.

Danmark står i en svær situation, hvor corona-virus påvirker vores hverdag – også økonomisk. Det er helt naturligt, at familier og virksomheder, der ellers har en sund økonomi, er bekymrede for at ende i en situation, hvor de i en periode får svært ved at betale deres faste udgifter. Derfor gør vi, hvad vi kan for at hjælpe både privat- og erhvervskunder igennem.

Vi tager altid udgangspunkt i den enkelte families eller virksomheds situation og finder en løsning i fællesskab. Den bedste løsning kan variere fra familie til familie og fra virksomhed til virksomhed.

Tiltag til privatkunder, der oplever kritisk indkomstnedgang:

  • Særlig kassekredit. Kassekreditten er uden etableringsomkostninger samt rente- og gebyrfri i op til seks måneder fra oprettelsen. Kassekreditten skal dække husstandens udgifter til realkreditlån og/eller bankboliglån eller husleje i op til seks måneder.
  • Henstand på billån, forbrugslån og bankboliglån. Nykredit Bank kan yde henstand i op til seks måneder på diverse typer af banklån.
  • Overtræk uden ekstra omkostninger: For privatkunder vil det være muligt at få bevilget et midlertidigt overtræk uden overtræksprovision.

For alle ovenstående tiltag gælder det, at de kan gives til privatkunder, der er NemKonto-kunder i Nykredit Bank.

Tiltag til erhvervskunder, der oplever kritiske økonomiske problemer:

  • Lån til løn. Hvis en virksomhed er berettiget til og benytter sig af den statslige ordning for lønkompensation, kan Nykredit Bank yde en mellemfinansiering på den del af lønudgiften, der kompenseres af staten (op til 75%, dog maks. 23.000 kr. pr. måned/op til 90%, dog maks. 26.000 kr. for timelønnede) i perioden frem til, at kompensationen modtages.Den resterende del af medarbejderens løn kan Nykredit Bank finansiere i en længere periode.
  • Corona-hotline. Nykredit Bank har etableret en corona-hotline, som erhvervskunder kan konsultere telefonisk eller online for at få rådgivning om og overblik over statens forskellige støttetiltag. Hotlinen kan også benyttes af privatkunder. Du kan ringe til coronahotline på 70 10 80 70 mandag - fredag kl. 9-16 eller skrive på coronahotline@nykredit.dk.
  • Henstand på bankprodukter. Nykredit Bank kan yde henstand på betalinger til diverse typer af banklån.
  • Henstand på leasingprodukter: Nykredit Leasing kan yde henstand på betalinger til diverse typer af erhvervsleasingprodukter.

Kontakt os for at tale om en konkret løsning

Vores rådgivere er tilgængelige online og på telefon, og du kan finde kontaktoplysninger i bunden af siden.

Vi har også oprettet en Corona-hotline til særligt presserende spørgsmål.

Kundeservice har åbent på telefonerne fra kl. 8-20 mandag til fredag. Telefonerne er indtil videre lukket i weekenden. Kontakt os gerne online via netbanken eller på kundeservice@nykredit.dk, hvor vi også svarer i weekenden.

Kontakt os på vores corona-hotline

Mandag-fredag kl. 9-16

Mail: coronahotline@nykredit.dk

Tlf.: 70 10 80 70