Vi er klar til at hjælpe kunder, der er økonomisk ramt af corona

Vi er klar med en række tiltag, der kan give en hjælpende hånd til dig, som kommer i økonomiske problemer på grund af følgerne af coronavirussen.

Danmark står i en svær situation, hvor coronavirus påvirker vores hverdag – også økonomisk. Det er helt naturligt, at familier og virksomheder, der ellers har en sund økonomi, er bekymrede for at ende i en situation, hvor de i en periode får svært ved at betale deres faste udgifter. Derfor gør vi, hvad vi kan for at hjælpe både privat- og erhvervskunder igennem.

Vi tager altid udgangspunkt i den enkelte families eller virksomheds situation og finder en løsning i fællesskab. Den bedste løsning kan variere fra familie til familie og fra virksomhed til virksomhed. Indtil videre er det lykkedes os at hjælpe 98% af vores kunder med en midlertidig løsning, som kan hjælpe dem igennem den kommende periode.

Læs mere: Sådan hjælper vi kunderne

Tiltag til privatkunder, der oplever kritisk indkomstnedgang:

  • Særlig kassekredit. Kassekreditten er uden etableringsomkostninger samt rente- og gebyrfri i op til seks måneder fra oprettelsen. Kassekreditten skal dække husstandens udgifter til realkreditlån og/eller bankboliglån eller husleje i op til seks måneder.
  • Henstand på billån, forbrugslån og bankboliglån. Nykredit Bank kan yde henstand i op til seks måneder på diverse typer af banklån.
  • Overtræk uden ekstra omkostninger: For privatkunder vil det være muligt at få bevilget et midlertidigt overtræk uden overtræksprovision.

For alle ovenstående tiltag gælder det, at de kan gives til privatkunder, der er NemKonto-kunder i Nykredit Bank.

Tiltag til erhvervskunder, der oplever kritiske økonomiske problemer:

  • Lån til løn. Hvis en virksomhed er berettiget til og benytter sig af den statslige ordning for lønkompensation, kan Nykredit Bank yde en mellemfinansiering på den del af lønudgiften, der kompenseres af staten (op til 75%, dog maks. 23.000 kr. pr. måned/op til 90%, dog maks. 26.000 kr. for timelønnede) i perioden frem til, at kompensationen modtages.Den resterende del af medarbejderens løn kan Nykredit Bank finansiere i en længere periode.
  • corona-hotline. Nykredit Bank har etableret en corona-hotline, som erhvervskunder kan konsultere telefonisk eller online for at få rådgivning om og overblik over statens forskellige støttetiltag. Hotlinen kan også benyttes af privatkunder. Du kan ringe til corona-hotline på 70 10 80 70 mandag - fredag kl. 9-16 eller skrive på coronahotline@nykredit.dk.
  • Henstand på bankprodukter. Nykredit Bank kan yde henstand på betalinger til diverse typer af banklån.
  • Henstand på leasingprodukter: Nykredit Leasing kan yde henstand på betalinger til diverse typer af erhvervsleasingprodukter.

Hurtig proces for forespørgsler og klager

Vi har optimeret vores interne processer, så du er sikret hurtigt svar ved forespørgsler eller klager vedrørende corona. Du kan læse mere her.

Kontakt os for at tale om en konkret løsning

Vores rådgivere er tilgængelige online og på telefon, og du kan finde kontaktoplysninger i bunden af siden.

2. juni 2020: Nu kan du igen besøge dit lokale Nykredit-center. Vi anbefaler fortsat, at du holder dine møder med os online eller på telefon, så vi passer bedst muligt på hinanden.

Kundeservice har åbent på telefonerne fra kl. 8-20 mandag til fredag og kl. 10-15 lørdag og søndag. Du er også velkommen til at skrive til os via netbanken eller på kundeservice@nykredit.dk, hvor vi også svarer i weekenden.

Du kan også chatte med os:

Chat med os

Vi har desuden oprettet en Corona-hotline til særligt presserende spørgsmål.

Kontakt os på vores corona-hotline

Mandag-fredag kl. 9-16

Mail: coronahotline@nykredit.dk

Tlf.: 70 10 80 70