Vi har åbent og er klar til at hjælpe dig

Vi anbefaler, at vi mødes online eller på telefonen. Men i særlige situationer kan du aftale at mødes med os i dit lokale center.

Nykredit følger fortsat regeringens forsigtighedsprincip, og derfor anbefaler vi, at du mødes med os online eller på telefonen. Har du brug for det, kan du i særlige situationer aftale et fysisk møde med os. Kontakt din rådgiver, hvis du har brug for at komme på besøg i dit lokale center.

Husk, at uanset om du står midt i et boligkøb eller en anden situation, hvor du har brug rådgivning eller håndtering af dokumenter, er vi klar til at hjælpe dig.

Har du brug for hjælp til teknikken ift. onlinemøder, finder du en guide lige her: Onlinemøder (nykredit.dk)

Sådan kontakter du os

Du kan som altid få fat på os på mail og holde onlinemøder med din rådgiver. Og du kan selvfølgelig stadig chatte med os online via en sikker forbindelse her på nykredit.dk og kontakte os på sociale medier.

Chat med os ved at klikke på det blå chat-ikon nederst i højre hjørne.

Vi anbefaler, at du skriver til os på chat, mail eller via din netbank, da vi her har de bedste forudsætninger for at svare på dine spørgsmål netop nu.

Til dig med et Mastercard, der har tilknyttet en rejseforsikring

Vi anbefaler, at du altid følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger.

Vælger du alligevel at rejse, skal du være opmærksom på, at du/I ikke vil være dækket for hændelser, der relaterer sig til Covid-19, hvilket også gælder eventuel karantæne.

Ovenstående er baseret på et forsigtighedsprincip, der handler om at minimere risikoen for, at danskere bliver smittet med COVID-19 i udlandet for derefter at tage smitten med hjem til Danmark. Samtidig er der fortsat strenge restriktioner i mange lande, ligesom mange transportforbindelser er indstillet. Det gør det besværligt at være rejsende, og det kan gøre det svært at komme hjem til Danmark igen.

Hvis du vælger at rejse til et område, som Udenrigsministeriet fraråder (ikke-nødvendige) rejser til, skal du være opmærksom på, at vores muligheder for at hjælpe kan være meget begrænsede. Mange lande er p.t. under hårdt pres i sundhedssektoren, fx på grund af mangel på respiratorer, mangel på sengepladser, samt manglende infrastruktur, som kan give udfordringer ved eventuel hjemtransport.

Du kan få mere at vide på aig.dk eller på 91 37 53 00.

Det afhænger af, hvornår den pågældende rejse er bestilt.

Hvis rejsen er bestilt, imens Udenrigsministeriet har frarådet rejser til det pågældende land, vil rejsen ikke være omfattet/dækket af afbestillingsdækningen grundet Covid-19. Hvis det område/land, I skal rejse til, er/var markeret med ‘gult’ - ”Vær ekstra forsigtig” ved bestilling og senere hen går hen og bliver ’orange’ - ”Vi fraråder alle ikke-nødvendige rejser til” eller ’rødt’ - ”Vi fraråder alle rejser til”, så vil afbestillingen på jeres Nykredit Bank-Mastercard dække med den forsikringssum, der er nævnt i betingelsessættet. 

Dækningen forudsætter naturligvis, at policens øvrige betingelser er opfyldt, og at du har kontaktet dit rejsebureau/flyselskab for at undersøge mulighederne for at ombooke eller få refunderet billetten derigennem inden.

Vent med at afmelde/anmelde til tre dage før afrejse

Vi kan tidligst tage stilling til, om afbestilling af rejsen er dækket, når der er tre dage til afrejse. Det skyldes, at Udenrigsministeriets rejsevejledning hurtigt kan ændre sig. Dette betyder også, at du skal vente med at afbestille til tre dage før den oprindelige afrejsedato.

Her finder du det fulde betingelsessæt: https://www.nykredit.dk/globalassets/dit-liv/dagligdag/pdf/kort/forsikringsbetingelser-mastercard.pdf

Du kan få mere at vide på aig.dk eller på 91 37 53 00.

Du kan tidligst søge erstatning tre dage før afrejse. Myndighederne kan til hver en tid opdatere rejsevejledningerne, og forsikringen dækker først, når dit fly- eller rejseselskab skriftligt har tilkendegivet aflysningen. Du skal dog altid starte med at søge kompensation hos dit fly- eller rejseselskab.

Hvis et flyselskab aflyser en flyvning, er de også forpligtet til at refundere billetten. Det betyder også, at du har ret til at sige nej tak til voucheren fra flyselskabet og i stedet bede dem refundere pengene. Det samme gælder ved bestilling via rejseportaler. Du kan evt. læse mere under 'Aflyser flyselskabet rejsen?' i guiden, som forbrugerrådet Tænk har udarbejdet.

Her gælder det samme, som for flybilletter. Du skal i første omgang kontakte leverandøren, og hvis de ikke dækker, så skal du tage kontakt til AIG på tlf. 91 37 53 00 for at søge erstatning via din afbestillingsforsikring.

Der, hvor Udenrigsministeriet fraråder rejser til, vil man ikke være dækket for hændelser, der relaterer sig til covid-19. Det vil med andre ord sige, at rejser du til et land som Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til, så er du dækket af forsikringen, dog ikke for hændelser, der kan relateres til Covid-19. AIG gør desuden opmærksom på, at der kan være begrænsede muligheder for at hjælpe i lande, som Udenrigsministeriet angiver, at det er usikkert at rejse til. Mange lande er p.t. under hårdt pres i sundhedssektoren i form af mangel på respiratorer og sengepladser, ligesom pres på infrastrukturen kan give udfordringer ved eventuel hjemtransport.

Afbestillingsforsikringen gælder, når du booker rejser til et land, der er ’åben for rejser’ (grøn) hos Udenrigsministeriet på bestillingstidspunktet. Hvis du vælger af bestille en rejse til et land, som Udenrigsministeriet på bestillingstidspunktet fraråder rejser til, dækker forsikringen ikke dit eventuelle behov for at aflyse senere. Her flugter forsikringsbetingelserne med myndighedernes retningslinjer.

Hvis du får covid-19 inden din afrejse, vil du være dækket for afbestilling af din rejse, hvis der er en bekræftet diagnose samt bevis for sygdom fra din læge, der fortæller, at du medicinsk ikke er i stand til at rejse på afrejsetidspunktet. Hvis du bliver smittet med covid-19 mens du er på rejse, vil du kun være dækket i lande, hvortil Udenrigsministeriet ikke fraråder rejse til.

Køber du en ny rejse nu, kan du bruge afbestillingsforsikringen på normale vilkår, hvis rejsen går til et land, som Udenrigsministeriet er åben for rejser til på bestillingstidspunktet (grøn).
Vær opmærksom på, at Udenrigsministeriet løbende ændrer deres rejsevejledninger, og at der med kort varsel kan blive ændret i disse. Derfor bør du inden rejsen købes undersøge vejledningen for destinationen på www.um.dk

Der er ikke dækning for evakuering på Mastercard Gold eller Platinum. Hvis der er tale om et Visa Infinite kort, bedes du kontakte SOS på (+45) 70 10 50 50.

Oftest stillede spørgsmål

Du kan booke  et online møde eller telefonmøde ved at kontakte din rådgiver.  Vælg at blive kontaktet eller finde telefonnummeret på det center, som du ønsker at kontakte.

Ja, vi kan hjælpe virksomheder, der ellers har en sund økonomi, og som har det, vi kalder et helkundeforhold i Nykredit. Det kan vi gøre ved fx at tilbyde et særligt lån til lønudgifter, hvis din virksomhed benytter sig af den statslige ordning for lønkompensation. Vi kan også tilbyde henstand på betaling af bankprodukter og henstand på udgifter i forbindelse med leasingprodukter. Vi opfordrer dig til at ringe eller skrive til din rådgiver, skrive til coronahotline@nykredit.dk eller ringe til 70 10 80 70. Læs mere om tiltag her.

Vi hjælper erhvervskunder med en virksomhed, der ellers er i god økonomisk form. Udgangspunktet for hjælpen er den enkelte erhvervskunde, og derfor opfordrer vi erhvervskunder til at ringe til den sædvanlige rådgiver, skrive til coronahotline@nykredit.dk eller ringe til 70 10 80 70, så I kan aftale nærmere.

Har du ikke NemKonto i Nykredit, anbefaler vi, at du henvender dig i den bank, hvor du har NemKonto.

Vi hjælper ligeledes vores privatkunder, der har deres daglige økonomi i Nykredit bank og i øvrigt har en sund økonomi, men desværre er kommet i økonomiske problemer grundet corona. Kontakt din rådgiver eller ring på 70109000 for at høre mere om dine muligheder.

Hvis du har et lån med fast rente, er der ikke nogen grund til bekymring. Hvis du har et lån med variabel rente, og du er blevet urolig for, hvad det betyder for dig, kan du ringe til din rådgiver og høre om dine muligheder, Du kan følge med i Nykredits renteforventninger her.

Vi anbefaler, at du tager fat i din revision for at få et præcist overblik over, hvordan din virksomhed kan bruge statens hjælpepakker. Du kan også finde info på virksomhedsguiden.dk og skat.dk.

Du er velkommen til at kontakte vores Trade Finance-afdeling, der er eksperter i samhandel med udlandet, og som kan rådgive om corona-situationen. Kontakt Trade Finance på tradefinance@nykredit.dk eller på telefon 44 55 41 28 / 44 55 41 21.