Nu kan du besøge os igen

Nu kan du igen besøge dit lokale Nykredit-center. Vi anbefaler dog fortsat, at du holder dine møder med os online eller på telefon, så vi passer bedst muligt på hinanden.

Vi har igen åbnet vores centre for besøg, og vi sidder som altid klar til at rådgive dig på mail, online og telefon inden for almindelig åbningstid. Vi anbefaler fortsat, at du holder dine møder med os online eller på telefon.

Hvis du har brug for hjælp til teknikken til fx onlinemøder, guider vi dig gerne igennem. Kontakt din rådgiver, hvis du ønsker at aftale et møde.
Husk, at du også kan chatte med os online via en sikker forbindelse her på nykredit.dk og kontakte os på sociale medier.

Kundeservice har åbent på 70 10 90 00 både mandag til fredag fra kl. 8-20 og i weekenden fra kl. 10-15. Du er også altid velkommen til at kontakte os online via netbanken eller på kundeservice@nykredit.dk, hvor vi også svarer i weekenden.

Spørgsmål og svar Chat med os

 

Vi er klar til at hjælpe dig

I Nykredit har vi lanceret en række nye tiltag, som skal hjælpe familier og virksomheder, der kommer i økonomiske problemer på grund af corona-pandemien.

Kontakt os her, hvis du ønsker rådgivning. Øvrig kontaktinformation finder du nederst på siden.

Spørgsmål og svar om onlinemøder

Chat med os

 

Kontakt os på vores corona-hotline:

Mandag-fredag: kl. 09.00-16.00

Mail: coronahotline@nykredit.dk

Tlf.: 70 10 80 70

Oftest stillede spørgsmål

Du kan booke et møde ved at kontakte din rådgiver. Det kan enten være et fysisk møde i dit lokale Nykredit-center eller et online møde. Vi anbefaler dog fortsat, at du holder dine møder med os online eller på telefon. Vælg at blive kontaktet eller finde telefonnummeret på det center, som du ønsker at kontakte.

Ja, vi kan hjælpe dig, der har NemKonto i Nykredit, og som ellers har en sund økonomi. Det kan vi gøre ved fx at tilbyde en særlig kredit, henstand på billån, forbrugslån og bankboliglån. Som privatkunde kan du også få bevilget overtræk uden ekstra omkostninger. Vi opfordrer dig til at ringe eller skrive til din rådgiver, skrive til coronahotline@nykredit.dk eller ringe til 70 10 80 70. Læs mere om vores tiltag her.

Ja, vi kan hjælpe virksomheder, der ellers har en sund økonomi, og som har det, vi kalder et helkundeforhold i Nykredit. Det kan vi gøre ved fx at tilbyde et særligt lån til lønudgifter, hvis din virksomhed benytter sig af den statslige ordning for lønkompensation. Vi kan også tilbyde henstand på betaling af bankprodukter og henstand på udgifter i forbindelse med leasingprodukter. Vi opfordrer dig til at ringe eller skrive til din rådgiver, skrive til coronahotline@nykredit.dk eller ringe til 70 10 80 70. Læs mere om tiltag her.

Vi hjælper privatkunder, der har NemKonto i Nykredit, og som normalt har en sund økonomi. Vi hjælper også erhvervskunder med en virksomhed, der ellers er i god økonomisk form. Udgangspunktet for hjælpen er den enkelte kunde, og derfor opfordrer vi såvel privat- som erhvervskunder til at ringe til den sædvanlige rådgiver, skrive til coronahotline@nykredit.dk eller ringe til 70 10 80 70, så I kan aftale nærmere. Har du ikke NemKonto i Nykredit, anbefaler vi, at du henvender dig i den bank, hvor du har NemKonto.

Vi har oprettet en corona-hotline, og derfor opfordrer vi dig til at skrive til coronahotline@nykredit.dk eller ringe til 70 10 80 70, så vi kan tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe. Du er også velkommen til at kontakte din sædvanlige rådgiver. Læs mere om, hvilke tiltag vi har indført for at hjælpe vores kunder gennem corona-krisen.

Du kan læse mere om, hvordan vi anbefaler, du forholder dig i forhold til dine investeringer lige her.

Hvis du har et lån med fast rente, er der ikke nogen grund til bekymring. Hvis du har et lån med variabel rente, og du er blevet urolig for, hvad det betyder for dig, kan du ringe til din rådgiver og høre om dine muligheder, Du kan følge med i Nykredits renteforventninger her.

Den økonomiske usikkerhed er stor pga. coronavirus, og ingen ved, hvor meget boligpriserne bliver påvirket. Vi vurderer, at antallet af bolighandler vil falde i den kommende tid, mens samfundet er på vågeblus. De færre handler vil som udgangspunkt trække ned i prisudviklingen i en periode. Et boligkøb skal altid baseres på et behov for en bolig i en længere årrække. I en periode med usikkerhed er det dog endnu vigtigere at have en længere tidshorisont og ikke købe dyrere, end at man kan tåle en periode med indkomstnedgang. På den anden side af coronavirussen vil der fortsat være behov for boliger, og vi forventer, at boligmarkedet vil komme til at ligne det, vi kender.

Udenrigsministeriets hidtidige opdeling af verden i røde og orange områder fastfryses indtil videre frem til 31. maj. Dermed fraråder Udenrigsministeriet pr. 13. marts alle ikke nødvendige rejser til hele verden. Det betyder, at afbestillingsdækningen på MasterCard dækker aflyste rejser i perioden fra 13. marts til 31. maj 2020. Dækningen forudsætter naturligvis, at policens øvrige betingelser er opfyldt, og at du har kontaktet dit rejsebureau/flyselskab for at undersøge mulighederne for at ombooke eller få refunderet billetten derigennem.

Du kan få mere at vide på aig.dk eller på 91 37 53 00.

Vi anbefaler, at du tager fat i din revision for at få et præcist overblik over, hvordan din virksomhed kan bruge statens hjælpepakker. Du kan også finde info på virksomhedsguiden.dk og skat.dk.

Du er velkommen til at kontakte vores Trade Finance-afdeling, der er eksperter i samhandel med udlandet, og som kan rådgive om corona-situationen. Kontakt Trade Finance på tradefinance@nykredit.dk eller på telefon 44 55 41 28 / 44 55 41 21.