Nykredit er blandt de bedste ifølge bæredygtighedsindeks

Vindmøller i solskin

Både privatkunder og erhvervskunder scorer Nykredit højt i EPSI’s bæredygtighedsindeks 2023.

Nykredits kunder er enige om, at Nykredit gør det godt på bæredygtighedsområdet. Det viser det nye bæredygtighedsindeks 2023 fra EPSI Rating, der afdækker kundernes tilfredshed med branchen og bankernes bæredygtighedsindsats.

Privatkunderne placerer Nykredit på en tredjeplads i branchen, mens erhvervskunderne har scoret Nykredit til en sikker førsteplads. Nykredit går frem siden sidste år og ligger langt over branchegennemsnittet i begge målinger.

Nykredits kommunikation af arbejdet med bæredygtighedsagendaen bliver vurderet højt af alle kundegrupper. Både privat- og erhvervskunder scorer Nykredit godt over branchegennemsnittet i spørgsmålene om at ’investere i bæredygtig vækst for fremtidige generationer’, at ’stræbe efter økonomisk fremgang uden negativ social eller miljømæssig påvirkning’ og ved ’at tage samfundsansvar’.

”Det er vigtigt for os som foreningsejet virksomhed at bidrage til udviklingen mod et grønnere samfund. Derfor har vi indrettet vores forretning, så det altid er nemt og attraktivt at træffe grønne valg, og på den måde er bæredygtighedsdagsordenen en integreret del af vores forretning. Derfor er vi også utroligt glade for, at vores kunder endnu en gang har vurderet os til at være blandt de banker, som de mener er allerbedst, når det kommer til bæredygtighedsindsatsen i branchen. Det viser, at vores strategiske tilgang til klima- og miljøspørgsmål bliver set og hørt, og at vores kunder sætter pris på at være en del af en foreningsejet bank, der ønsker at være Danmarks samfundsansvarlige finansielle virksomhed,” siger Tonny Thierry Andersen, koncerndirektør for Banking i Nykredit, og fortsætter:

Vi lancerer løbende nye tiltag, så vi kan løfte vores grønne indsats, og vi ønsker hele tiden at gøre det nemmere for vores kunder at bevæge sig i en mere klimavenlig retning. Derfor er vi også rigtig glade for, at vi scorer højest i undersøgelsen blandt erhvervskunder, for vi tror på, at det er sammen med kunderne, vi for alvor kan gøre en forskel.”

I september udkom den årlige kundetilfredshedsmåling fra EPSI Rating. Også her blev Nykredit nummer 3 blandt privatkunder og nummer 1, når det gælder tilfredshed hos erhvervskunder. Læs historien her.

Vil du kontaktes?

Hvis du vil høre mere, kan du blive kontaktet af en rådgiver via knappen herunder.

Relaterede Artikler

Bolig | 3 min

Husejer: Sådan minimerer du risikoen for vandskader og oversvømmelser

Hvad gør du ved skybrud og regnvand i din bolig – og hvad burde du gøre? Se, hvordan du sikrer din bolig mod de stigende mængder regn, og læs, hvad du bør gøre allerede i dag for at undgå vandskader.
Bolig | 4 min

Tusindvis af boligejere har fået forkert skatterabat

Flere end 75.000 boligejere har fået tildelt en forkert skatterabat og er derfor blevet opkrævet for lidt i boligskat. Se, hvordan du skal forholde dig, hvis du er en af dem.
Privatøkonomi | 3 min

Nykredit sætter indlånsrenten op

Er du privatkunde med din økonomi samlet i Nykredit, kan du se frem til at få 1,75% i rente på din lønkonto. Samtidig gør vi det endnu mere attraktivt for dig at spare op, fordi renten på opsparingskonti også bliver sat op.