Når skaden er sket: Sådan bruger du din Mastercard-rejseforsikring

Har du rejseforsikring på dit Mastercard, så læs mere om, hvad du skal gøre, og hvem du skal kontakte, når skaden er sket. Vi anbefaler altid, at du sætter dig ind i forsikringsbetingelserne, inden du rejser.

Hvem skal du kontakte?

Hvis du er i udlandet og bliver syg eller kommer til skade og har akut brug for hjælp, så skal du hurtigst muligt kontakte SOS International, som svarer 24 timer i døgnet.

Kontakt SOS International på +45 70 10 50 50

SOS International a/s
Nitivej 6
2000 Frederiksberg
Telefon: +45 70 10 50 50
Mail: sos@sos.eu
Fax: +45 70 10 50 56

Læs mere om, hvordan du skal forholde dig, hvis du er blevet syg eller er kommet til skade:

Læs om sygdom eller ulykker på rejsen

I ikke akutte situationer – fx afbestilling af rejse, forsinket bagage - skal du anmelde skaden hurtigst muligt til forsikringsselskabet.

Det gør du ved at udfylde denne skadesanmeldelse  

Har du spørgsmål til dine dækninger, er du velkommen til at kontakte AIG Europe S.A. på +45 91 37 53 00 – alle hverdage mellem 8.30 og 16.00.

AIG Europe S.A., Denmark Branch
Bryggernes Plads 2,
1799 København V

Læs mere om, hvordan du skal forholde dig ved fx afbestilling af rejse, forsinket bagage m.m:

Afbestilling og forsinkelse ifm. rejse

Rejseforsikringer dækker kun akut opstået sygdom og skader på rejsen.

En medicinsk forhåndsvurdering fortæller dig, om din evt. kroniske eller nuværende sygdom også vil være dækket på din rejse, hvis du får brug for medicinsk behandling, mens du er afsted.

Start din medicinske forhåndsvurdering her: Medicinsk forhåndsvurdering - SOS International eller kontakt SOS Rejseservice på +45 38 48 82 50 mandag til fredag mellem kl. 9.00-16.00.

Se, hvordan du skal forholde dig, hvis der opstår en skade på varer, som du har købt med Nykredit kreditkort.

Læs om anmeldelse af skade

Nyttige links