Læs mere om Virksomhedstype

Få en Foreningskonto til jeres forening

Som frivillig forening får I hos Nykredit hjælp til at forenkle foreningens drift. Det frigiver tid, som I kan bruge på at drive jeres forening.

Få en Foreningskonto

Med bestyrelsesarbejdet følger ofte administration af kontingenter, tilskud og løbende udgifter. Det kan derfor være en fordel at oprette en Foreningskonto i Nykredit, hvor I nemt kan se indtægter og udgifter.

En Foreningskonto i Nykredit henvender sig til mindre foreninger, der har behov for at kunne administrere foreningens økonomi. For at kunne oprette en Foreningskonto skal jeres forening være drevet af en bestyrelse og kunne fremvise generalforsamlingsreferater og vedtægter.

Der er ofte flere personer i bestyrelsen, som har brug for at kunne disponere på foreningens vegne, også i netbanken. Derfor er der mulighed for at få flere fuldmagter til kontoen. I kan også tilbyde foreningens medlemmer at indbetale kontingenter mm. via fortrykte indbetalingskort eller Betalingsservice.

Frivillig forening?

Som frivillig forening får I hos Nykredit hjælp til at forenkle driften af jeres forening – så I kan bruge jeres tid på drive forening.

I Nykredit gør vi det nemt for frivillige foreninger at administrere økonomien og kende omkostningerne – bl.a. via Foreningsabonnementet. Det dækker behovet for de fleste foreninger.

Foreningsabonnement

Abonnementet koster 145 kr. pr. md.* og omfatter:

  1. 60 stk. standardbetalinger pr. kvartal**
  2. 1 stk. Mastercard Business Debit***
  3. 2 stk. Foreningskonto
  4. 3 stk. netbankbrugere til MitNykredit Erhverv***
  5. gratis udskiftning af netbankbrugere – hvis der fx ofte sker udskiftninger i bestyrelsen
  6. netbankforsikring.

* Betales kvartalsvis forud, første gang 30. september 2025
** Merforbrug afregnes hvert kvartal
*** Merforbrug opgøres og afregnes i slutningen af hvert kalenderår.

Kontakt os

Boligforening?

Er I en an­dels­bo­lig­for­e­ning eller ejerforening? Som kunde hos os får I specialiseret rådgivning og løsninger, der passer til jeres behov.

I Nykredit hjælper vi jer med at administrere økonomien i jeres boligforening – uanset om I driver en andelsboligforening eller ejerforening. Og I bliver rådgivet af en vores specialister om drift, lån og vedligeholdelse.

Vi støtter bestyrelsen i jeres forening, når den skal træffe økonomiske beslutninger, og vi tilbyder at deltage på jeres be­sty­rel­ses­mø­de og/eller ge­ne­ral­for­sam­ling, hvis I har behov.

 

Boligforeninger får:

  1. adgang til specialiseret rådgiver, som kan rådgive og vejlede om alt fra lån til fx tag, vinduer eller facader - til vejledning om opsparing til vedligeholdelse
  2. attraktive rentesatser

Forening med ansatte

Hvis I driver en forening med ansatte, tilbyder vi jer de samme løsninger som vores erhvervskunder, da vi betragter en forening med ansatte som en forening med er­hvervs­lig­nen­de drift. Det gælder også almene bo­lig­for­e­nin­ger og selvejende institutioner.

Har I ændringer til jeres forening?

Er I kunde hos os og har ændringer til jeres forening – måske en ny bestyrelse efter den seneste ge­ne­ral­for­sam­ling? Så kan I nemt orientere os ved at udfylde denne formular eller ringe til Erhvervsservice på 70 10 90 10.

Spørgsmål og svar

Hvem kan få Foreningskonto?

En forening skal som udgangspunkt have vedtægter, bestyrelse og afholde generalforsamlinger, før den kan få en Foreningskonto i Nykredit.

Fællesskaber som fx klubber – kortklub, madklub, rejseklub – som ikke har vedtægter, bestyrelse og afholder generalforsamling, kan få en separat privatkonto. Her er en Foreningskonto ikke mulig.

Skal foreningen have et cvr-nr.?

Ja, foreningen skal have et cvr-nr. Det skyldes, at det er lovbetinget, at der skal være en skatteindberetter på kontoen – og uden et cvr-nr. bliver det privatpersoner i bestyrelsen, der er skattepligtige for foreningens konto.  

Priser og vilkår