Ris og ros

Hvad har du på hjerte? Vi lytter til dig, også når du foretrækker at skrive i stedet for at ringe eller mødes. Skriv ris, ros og gode idéer her - så er du med til at lære os, hvordan vi bliver bedre.

Ingen er fejlfri, heller ikke os. Og det skal være ukompliceret og nemt for dig at klage. Derfor finder du links til dine klagemuligheder her på siden.

Vi opfordrer dig dog til, at du starter med at kontakte den ansvarlige chef det sted, hvor du har haft en utilfredsstillende oplevelse. Han/hun vil lytte til din kritik og forsøge at finde en løsning. 

Klage til Nykredit

Ønsker du stadig at klage over din oplevelse i Nykredit, efter du har talt med den ansvarlige chef, kan du skrive en mail til Klageservice, vores klageansvarlige enhed.

Klage til Nykredit Forsikring

Hvis du vil klage over en oplevelse i Nykredit Forsikring, skal du sende din klage til den klageansvarlige enhed i Nykredit Forsikring.

Klage til AP Pension/Nærpension

Hvis du er utilfreds med en afgørelse truffet af AP Pension/Nærpension, har du mulighed for at sende en e-mail til den klageansvarlige i AP Pension på klageansvarlig@appension.dk.

Procedure for klagehenvendelser

Når vi modtager en klage, ser vi på, hvordan vi bedst muligt hjælper dig, og vi kontakter typisk den afdeling, der har rådgivet dig. Når vi har undersøgt din klage grundigt, får du svar - og forslag til, hvordan vi løser problemet.

Vi bruger de klager, vi får, til at forbedre os.

Andre klagemuligheder

Hvis det ikke lykkes os at blive enige, kan du klage til ét af de tre private ankenævn: Realkreditankenævnet, Pengeinstitutankenævnet eller Ankenævnet for forsikring.

Du kan også klage til EU-Kommissionens online klageportal (ODR). Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Hvis du klager, skal du oplyse denne mail: klageansvarlig@nykredit.dk.