Muligheder for at få tilbageført en betaling

Du har i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er gennemført med dit betalingskort.

Opdager du korttransaktioner på din konto, som du ikke kan vedkende dig eller har du ikke modtaget varer eller services, som du har købt med dit kort, kan du gøre indsigelse mod transaktionen og i nogle tilfælde få tilbageført din betaling.

Inden du kontakter os, skal du altid selv forsøge at løse problemet med den forretning, du har handlet med. Det er vigtigt, du har dokumentation for dit krav. Jo bedre dokumentation du har, jo bedre står du i sagen og jo større er sandsynligheden for at få tilbageført betalingen.

Sådan gør du

Det er vigtigt, at du hurtigst muligt giver Nykredit besked, hvis du opdager transaktioner du ikke selv har foretaget. Det gør du ved at gøre indsigelse til Nykredit.
 
Vælg det link, der passer til din situation og udfyld de nødvendige informationer. 

Du skal spærre dit kort, hvis du ikke selv har hævet beløb, har opsagt et abonnement, der fortsætter, ved hævninger uden aftale eller hvis dit kort er tabt/stjålet. 

Du kan spærre dit kort på netbanken - MitNykredit.dk og vælg "Konti og posteringer" og derefter "Kort".

Log på MitNykredit

I tilfælde af misbrugt/stjålet kort

Ved øvrig betaling med kort

Ej udbetalt/indbetalt i Nykredits pengeautomater