Find din strategi i vækstfasen

Hvordan skaber du bedst vækst i din virksomhed? Med en stærk forretningsplan og strategi har du lettere ved at holde fokus, når du vil vækste din virksomhed. En god strategi sørger nemlig for, at du husker dine oprindelige mål, når den travle hverdag buldrer derudaf.

Brug Business Model Canvas-metoden i din strategi

Business Model Canvas (BMC) er et strategisk værktøj, hvor du får hjælp til at beskrive og udvikle forretningsstrategien i din virksomhed.

Er du klar til at sætte skub i væksten? Så kan du med fordel anvende Business Model Canvas til at kortlægge dine konkurrenter og stille skarpt på, hvor du differentierer dig, og hvordan du kan øge din omsætning.

Kender du endnu ikke til Business Model Canvas, kan du få en introduktion her.

Skab værdi for dine kunder

Vil du sælge produkter og services, som giver dine kunder mere værdi? Så vil du sandsynligvis kunne se fordelene i at arbejde med lærredet Value Proposition Canvas.

Lærredet skaber værdi for dine kunder ved at give dig:

  • Større viden ift. at designe, teste og levere det, som kunderne efterspørger
  • Forståelse for mønstrene i værdiskabelse
  • Fælles sprog og referenceramme for arbejdet med strategi og forretningsudvikling

Og så undgår du ofte også at spilde tid og ressourcer på idéer, der ikke virker.

Har du styr på din indtjening?

I en virksomhed er det helt afgørende, at du har styr på, hvilke produkter og services , som du tjener penge på. 

Vi har derfor samlet en række gode råd til, hvordan du kan optimere din indtjening og skabe vækst i din virksomhed ved fx at kigge på kunder, markeder og dine egne produkter.

Tænk innovativt i din virksomhed

Innovation er afgørende for en virksomheds konkurrenceevne og i sidste ende dens evne til at overleve. Evnen til hele tiden at forny løsninger eller produkter kan give din virksomhed en stor konkurrencefordel i det lange løb.

Vi har samlet en række gode råd, der skal huske dig på at tænke innovativt.

Kom godt videre