Få overblik over dine abonnementer

Betaler du mon for abonnementer, du ikke længere bruger? I mobil- og netbanken kan du tilmelde dig en gratis service, der giver dig overblik over de abonnementer, du betaler fra dine egne Nykredit-konti eller kort. Og med få klik kan du spare penge ved at opsige abonnementer, du ikke har brug for mere.

Det er nemt at komme i gang

Find den nye service i mobil- og netbanken, og tilmeld dig ved at give samtykke første gang, du logger på. Når du har gjort det, får du:

  • Overblik over dine abonnementer og faste betalinger, du betaler fra dine egne Nykredit-konti og kort. Abonnementer der betales fra fælleskonti, er ikke med i overblikket
  • Overblik over, hvor mange penge, du bruger på abonnementer hver måned
  • Hjælp til at opsige dine abonnementer
  • Besked når der dukker nye abonnementer op hos dig.

Se flere fordele ved Abonnementer

Spørgsmål og svar om Abonnementer

Abonnementer er en gratis service i mobil- og netbanken. Den giver dig overblik over abonnementer og faste betalinger, som du betaler fra egne Nykredit-konti og -kort. Abonnementer og betalinger, der kører via fælleskonti, er ikke med i overblikket. Med servicen kan du desuden med få tryk opsige de abonnementer, du ikke længere bruger.

Servicen dækker abonnementer, der bliver betalt med kort eller betalingsservice, og som du selv kan opsige. Dine faste udgifter til fx forsikring, a-kasse, institution, Brobizz og Rejsekort er ikke med, men du vil kunne se en separat oversigt over dem. Abonnementer og tilbagevendende betalinger, der kører via fælleskonti, er ikke med i overblikket.

Abonnementer registrerer dine kontobevægelser og genkender de betalinger, der går til abonnementer og faste betalinger. Du får også besked, hvis der dukker et nyt abonnement op.

Selvom du har opsagt dit abonnement, vil det fremgå af oversigten, indtil vi er sikre på, at der ikke længere bliver opkrævet betaling.

Du går i mobil- og netbanken, hvor du kan tilmelde dig – enten direkte fra forsiden eller under Abonnementer i menuen. For at komme i gang med Abonnementer skal du – første gang du logger på – give samtykke.

Vi har brug for dit samtykke til, at vi må køre dine data gennem det filter, som finder dine abonnementer og gør det muligt at vise dem. Vi passer godt på dine data og bruger dem ikke til andet, end det du giver samtykke til.

Du kan fjerne et abonnement fra overblikket ved at skjule det. Hvis du mener, der mangler et abonnement på din oversigt, kan du hjælpe os med at finde det. Det gør du ved at finde din seneste betaling til abonnementet under Find abonnement. Tryk på betalingen og svar ”Ja” til, at det er et abonnement. Så kigger vi på det hurtigst muligt, og hvis betalingen opfylder kriterierne for at være et abonnement, bliver det tilføjet på din oversigt.

Abonnementer, du betaler fra fælleskonti - det vil sige konti, du har sammen med andre - er ikke med i overblikket indtil videre. Det kan være grunden til, at du mangler nogle abonnementer i overblikket. Det kræver nemlig samtykke fra alle kontoindehavere at vise dem, og det kan abonnementsløsningen endnu ikke håndtere.