Mest stillede spørgsmål til Betalingsservice
Hvor kan jeg se mine Betalingsservice aftaler?
I både netbanken og mobilbanken kan du finde en oversigt over dine Betalingsservice aftaler under menupunktet ”Faste betalinger”
Klik på kreditornavnet for at se detaljer og muligheder for at ændre på eller afmelde aftalen. Mulighederne varierer omkring månedsskifte samt i dagene før og efter en betaling.
Hvordan tilmelder jeg en regning til BS samtidig med betaling?
Du kan tilmelde en regning til Betalingsservice samtidig med, at du betaler den.
Hvis du tilmelder en regning til Betalingsservice inden den 15. måneden, vil den blive betalt automatisk allerede fra næste måned.
Ved tilmelding efter den 15. i måneden kan der gå op til 2 måneder, før regningen bliver betalt automatisk.
Vær da opmærksom på, at du skal selv betale regningen, indtil betalingen fremgår på den lyserøde Betalings-service oversigt i din eBoks samt under dine kommende betalinger i mobil- og netbanken.
Sådan gør du i netbanken:
- Vælg ”Betal regning” eller ”Betal indbetalingskort"
- Udfyld betalingsoplysninger
- Vælg ”Tilmeld til Betalingsservice” og indtast PBS-nr, debitorgruppenr. og kundenr. Du finder disse oplysninger på indbetalingskortet
- Godkend betaling
- Du kan nu se aftalen på oversigten i menuen under ”Faste betalinger”
Sådan gør du i mobilbanken
- På forsiden klikker du på knappen ”Overfør & betal ” og vælger ”Betal"
- Indtast PBS-nr, debitorgruppenr. og kundenr. Du finder disse oplysninger på indbetalingskortet
- Godkend betaling
- Du kan nu se aftalen på oversigten i menuen under ”Faste betalinger”.
Aftalen vil have status ”Under tilmelding”, indtil den er godkendt. Godkendelse tager ca. 1-2 hverdage
Vi kan også gøre det for dig. Du kan se prisen for dette og andre services her: Prisliste for gebyrer (privatkunder)
Hvordan tilmelder jeg regning til BS uden betaling?
Du kan tilmelde en regning til Betalingsservice uden samtidig at betale regningen.
Hvis du tilmelder en regning til Betalingsservice inden den 15. måneden, vil den blive betalt automatisk allerede fra næste måned.
Ved tilmelding efter den 15. i måneden kan der gå op til 2 måneder, før regningen bliver betalt automatisk.
Vær da opmærksom på, at du skal selv betale regningen, indtil betalingen fremgår på den lyserøde Betalingsservice oversigt i din eBoks samt under dine kommende betalinger i mobil – og netbanken.
Sådan gør du i netbanken
- Åbn menupunktet ”Faste betalinger” under ”Overfør og betal”
- Klik på knappen ”Tilmeld Betalingsservice”
- Indtast PBS-nr., debitorgruppenr. og kundenr. Du finder disse oplysninger på indbetalingskortet
- Vælg, hvilken konto regningen skal betales fra
- Godkend
- I oversigten kan du nu se aftalen under den konto, som den skal betales fra.
Sådan gør du i mobilbanken:
- Åbn menupunktet ”Faste betalinger” under ”Mere”
- Klik på knappen ”Opret” og vælg ”Tilmeld Betalingsservice”
- Indtast PBS-nr., debitorgruppenr. og kundenr. Du finder disse oplysninger på indbetalingskortet
- Vælg, hvilken konto regningen skal betales fra
- Godkend
- I oversigten kan du nu se aftalen under den konto, som den skal betales fra.
Aftalen vil have status ”Under tilmelding”, indtil den er godkendt. Godkendelse tager ca. 1-2 hverdage
Vi kan også gøre det for dig. Du kan se prisen for dette og andre services her: Prisliste for gebyrer (privatkunder)
Hvordan skifter jeg konto på en aftale?
Du kan selv rette, hvilken konto regningen skal betales fra.
Ligger der en kommende Betalingsservice betaling klar på aftalen, skal du rette konto senest 3 hverdage før betalingsdatoen, hvis du vil være sikker på, at kontoændringen også slår igennem på denne betaling.
Sådan gør du:
- Vælg ”Faste betalinger” i menuen
- Vælg den aftale i oversigten, du gerne vil ændre
- Klik på blyant ikonet ved siden af fra kontoen og vælg den nye konto, som regningen skal betales fra
- Gem
- Du kan nu se aftalen under den nye konto på oversigten over dine faste betalinger.
Vi kan også gøre det for dig. Du kan se prisen for dette og andre services her: Prisliste for gebyrer (privatkunder)
Hvad er forskellen på at afvise en betaling og afmelde en aftale?
Når du afviser en betaling, er det kun denne ene betaling, som ikke vil blive betalt via Betalingsservice.
Når du afmelder en aftale, vil alle fremtidige betalinger via Betalingsservice blive afmeldt.
Hvordan afmelder jeg en aftale?
Når du afmelder en aftale, vil regningen ikke længere bliver betalt automatisk fra din konto via Betalingsservice. Vil du kun slette en enkelt betaling, skal du afvise den pågældende betaling i stedet.
Du kan senest afmelde en aftale 3 hverdage før næste betalingsdato.
Sådan gør du:
- Vælg ”Faste betalinger” i menuen
- Vælg den aftale i oversigten, som du vil afmelde
- Vælg ”Afmeld aftale” nederst
- Godkend med MitID
- Aftalen vil nu have status "Under afmelding". Aftalen vil normalt forsvinde fra oversigten efter 1-2 hverdage.
Vi kan også gøre det for dig. Du kan se prisen for dette og andre services her: Prisliste for gebyrer (privatkunder)
Hvordan afviser jeg en enkelt betaling?
Du kan afvise en kommende Betalingsservice betaling frem til den 7. i betalingsmåneden kl. 17.00. Du kan kun gøre det i netbanken.
Vil du slette alle fremtidige betalinger, skal du i stedet afmelde Betalingsservice aftalen.
Sådan gør du i netbanken:
- Find den kommende Betalingsservice betaling, du vil afvise enten på Betalingsoversigten eller på kontoen, den skal betales fra
- Klik på den for at åbne detaljer
- Vælg ”Afvis betalingen” nederst
- Godkend afvisningen med MitID
- Når du har afvist betalingen, vil den få status "Under afvisning". Den vil forsvinde fra posterings- og betalingsoversigten efter 1-2 hverdage.
Vi kan også gøre det for dig. Du kan se prisen for dette og andre services her: Prisliste for gebyrer (privatkunder)
Hvornår kan jeg se næste måneds betalinger via Betalingsservice?
Næste måneds betalinger via Betalingsservice kan først vises under kontoens kommende betalinger fra den 5. sidste hverdag i denne måned.