Spærring af kort

Du skal altid spærre dit kort hurtigst muligt, hvis du:

  • mister dit kort
  • har mistanke om, at din pinkode er blevet afluret
  • har mistanke om at andre bruger dit kortnummer

Du kan hurtigt og nemt spærre dit kort fra netbanken eller mobilbanken 

Sådan gør du i netbanken

1. Log på netbanken mitnykredit.dk

2. Vælg "Konti og kort" i venstremenuen

3. Vælg "Kort", og tryk på det kort, du vil spærre, og tryk på "Spær"

Sådan gør du i mobilbanken

1. Log på mobilbanken

2. Tryk på "Mere" nederst i højre hjørne

3. Vælg "Kort"

4. Tryk på det kort, du vil spærre, og tryk på "Spær kort".

Du kan også ringe til os på 70 10 90 00. Uden for vores åbningstid kan du ringe til NETS på 44 89 29 29.

Sådan bestiller du et nyt kort

For det meste får du automatisk et nyt kort fra os, inden dit gamle kort udløber. Men har du brug for at forny dit kort eller bestille et nyt kort, kan du gøre det sådan:

1. Log på netbanken via en almindelig internet-browser (du kan endnu ikke bestille kort i vores MobilBank-app) 

2. Vælg "Konti og kort" i venstremenuen 

3. Vælg "Kort", og tryk på "Bestil nyt kort" 

4. Du kan også ringe til os på 70 10 90 00. Uden for vores åbningstid kan du ringe til NETS på 44 89 29 29. 

Kan jeg få genåbnet et spærret kort?

I særlige tilfælde er det muligt at få genåbnet et spærret kort.
Ring til os på 70 10 90 00 og hør om det er muligt i den aktuelle situation.

Gør indsigelse - mulighed for at få tilbageført en betaling

Hvis du har indsigelser i forhold til posteringer på din konto og mener, der er tale om et misbrug, skal du straks rette henvendelse til Nykredit. I en række situationer har du mulighed for at få tilbageført en betaling.

Gør indsigelse her