Læs mere om Tilgængelighed på dette websted

Tilgængelighedserklæring

Oplysninger om tilgængelighed

Generel beskrivelse

Nykredit har som mål at sikre, at alle kan benytte vores hjemmeside og banktjenester uden hindringer. Derfor har vi gjort vores web-sider tilgængelige med udgangspunkt i retningslinjerne i WCAG 2.2 niveau AA. Dette indebærer, at vores websider er designet til at være tilgængelige for personer med forskellige typer af funktionsnedsættelser. Udover web-sider har vi arbejdet på at gøre vores dokumenter tilgængelige.

Beskrivelser og forklaringer

Opfyldelse af WCAG 2.2 niveau AA kravene inkluderer blandt andet forbedret navigering, tilgængelige formularer og tekstalternativer til billeder. Vi arbejder løbende på at forbedre vores tilbud og sikre, at vores brugere får den bedst mulige oplevelse.

Hvordan bruger du tjenesten

Vores hjemmeside er kompatibel med skærmlæsere og andre hjælpemidler, og vi har søgt for at gøre navigationen enkel og intuitiv. Skulle der opstå problemer, er du velkommen til at kontakte os.

Oplysninger om tilgængelighed for vores netbank findes i netbanken under punktet ”Find teknisk hjælp”. Oplysninger om tilgængelighed for vores mobilbank findes i mobilbanken under punktet ”Hjælp”.

Opfyldelse af tilgængelighedskrav

Vi har arbejdet på at sikre, at vores tjenester opfylder de relevante tilgængelighedskrav der følger af lov om tilgængelighedskrav for produkter og tjenesteydelser. Dette betyder blandt andet, at vi har:

  • Sikret, at hovedparten af vores web-sider er i overensstemmelse med WCAG 2.2 niveau AA.
  • Implementeret processer for løbende at overvåge og forbedre tilgængeligheden af vores tjenesteydelser.
  • Medarbejdere i Nykredit Direkte, der kan håndtere mange af de særlige behov som kunder med funktionsnedsættelser har.

På grund af opgavens omfang og begrænsninger i de anvendte systemer, kan der stadig være dele af net- og mobilbanken samt nogle dokumenter, som endnu ikke fuldt ud opfylder standarden. Vi arbejder løbende på at bringe disse områder i overensstemmelse med de gældende krav. Som eksempler kan nævnes, at nogle grafer kan mangle alternativ tekst og at nogle tabeller ikke oplæses korrekt. Derudover kan der i der mangle undertekst på webinarer, videoer og podcasts.

I vores arbejde med at gøre dokumenter tilgængelige har vi prioriteret de væsentligste og mest anvendte dokumenter højest.

Kontakt og feedback

Vi værdsætter feedback fra vores kunder og opfordrer til at kontakte os, hvis der er spørgsmål eller udfordringer vedrørende tilgængelighed. Du kan kontakte os via kundeservice@nykredit.dk eller på telefon 70 10 90 00.