Spring til indhold
*c-questionc question887625C2-7BF1-4000-B4A3-B26DC9267EA1@3x2F9E87B5-5CC3-4957-855A-0368FBC07B2C@1xGroup 13-Group 13-Group 13+Group 13+c-questionflag-enStroke 1Stroke 1
Artikel Privatøkonomi | 2 min

Kundetilfredsheden stiger igen blandt Nykredits privatkunder

Kundetilfredsheden blandt Nykredits privatkunder er steget en smule siden sidste år, og Nykredits kunder er fortsat blandt de mest tilfredse i branchen. Det viser ny måling fra EPSI Rating, der tager temperaturen på kundetilfredsheden i banksektoren.

Tilfredsheden med Nykredit Bank tager igen et nyk opad i dette års kundetilfredshedsmåling fra EPSI Rating. Nykredit er gået 0,1 point frem i målingen og ligger fortsat i en solid top tre-placering over privatkundetilfredsheden i 2023. Kun 0,5 point adskiller Nykredit fra en topplacering.

”Nykredit Bank holder det flotte niveau fra sidste år – særligt ved at være stærke på kommunikation (bl.a. om rentejusteringer), gode digitale løsninger og en tydelig bæredygtighedsprofil,” siger Sofie Breum, der er Country Manager i EPSI Rating Danmark.

Nykredit ligger nummer tre af de 10 store, danske banker, der er med i undersøgelsen blandt privatkunder, og placerer sig langt over gennemsnittet for branchen.

Produktkvalitet og servicekvalitet i top

Nykredit Bank adskiller sig især på produktkvalitet og servicekvalitet, hvor kundernes vurdering rækker til en førsteplads blandt alle bankerne i målingen. Når det kommer til service, er det forhold som at blive opdateret med relevant information, få den hjælp, man har brug for, og føle sig værdsat som kunde, der samlet set giver Nykredit en topplacering. Under produktkvalitet har man undersøgt kvaliteten af den rådgivning, kunderne oplever at have fået, samt kvaliteten af produkter og digitale løsninger.

Hvis du vil høre mere, kan du blive kontaktet af en rådgiver via knappen herunder.

Sådan foregår EPSI-målingen

  • Analyseinstituttet EPSI gennemfører hvert år en måling af kundernes tilfredshed med deres daglige bankforbindelse. Målingen afdækker banksektorens ry blandt privat- og erhvervskunder.
  • Målingen er foretaget i perioden 22. juni – 18. august 2023.
  • Målingen er baseret på interviews med 2.489 danske privatkunder og 1.674 danske erhvervskunder.

Relaterede Artikler