Utilfreds med behandlingsforløb
Utilfreds med behandlingsforløb (standard foldet ind)
Hvis du har fået dækket en behandling via din sundhedsforsikring, og du er utilfreds med behandlingsforløbet, kan du klage og søge erstatning.
Indberet "utilsigtede hændelser"
Hvis der i forbindelse med dit behandlingsforløb sker en såkaldt "utilsigtet hændelse", kan du indberette den til Dansk Patient-Sikkerheds-Database (DPSD). En utilsigtet hændelse kan fx være:
- Medicineringsfejl
- Faldhændelser - fx på grund af glat gulv
- Fejl under kirurgisk indgreb
Vilkår
De nøjagtige regler for forsikringen inklusiv undtagelse for dækning fremgår af forsikringsbetingelserne.
Anmeld skade/brug forsikring
Hvis du har behov for behandling og vil bruge din sundhedsforsikring, skal du kontakte Nordea Pension på Nordeapension.dk/anmeld-skade eller telefon på 70 33 13 13 - ved telefonisk henvendelse skal du oplyse, at forsikringen er tegnet via pengeinstitut.
IPID
I EU er der indført en standardiseret måde at beskrive forsikringer på (IPID), som giver dig mulighed for at sammenligne forsikringerne. Se alle se de forsikringer, vi tilbyder, som er omfattet af reglerne: Standardiserede EU-faktaark på forsikringer i Nykredit