Sundhedsforsikring

Med en sundhedsforsikring får du mulighed for behandling på et privathospital, så du hurtigst muligt kan blive rask og genoptage dit normale liv.

Bliver du syg eller kommer til skade, og har brug for behandling, kan du bruge din sundhedsforsikring. Du kan få hurtig adgang til forundersøgelse, behandling og efterkontrol på et privathospital eller -klinik. Forsikringen dækker også lægeordineret behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, osteopat eller zoneterapeut.

Derudover får du via sundhedsforsikringen adgang til Online Lægehjælp og Stressfri-linjen. Oplever du symptomer på stress, sidder et hold erfarne psykologer klar til at hjælpe dig, så du kan komme hurtigt ovenpå igen.

Hvem kan tegne en sundhedsforsikring

Du kan tegne en sundhedsforsikring, hvis du er kunde i Nykredit og er fyldt 18 år, men endnu ikke er fyldt 67 år.

Hjemmeboende børn under 18 år

Tegner du en sundhedsforsikring, kan dine hjemmeboende børn under 18 år medforsikres til halv pris. Tegner din ægtefælle/samlever også en sundhedsforsikring, bliver medforsikring af hjemmeboende børn gratis.

Sådan fungerer Stressfri-linjen

Med din sundhedsforsikring kan du få hurtig hjælp og rådgivning fra erfarne psykologer, så snart du mærker de første tegn på stress.

Du kan få hjælp, uanset om din stress skyldes for stor arbejdsbyrde, samarbejdsproblemer på arbejdet eller udfordringer med at finde balancen mellem arbejdsliv og fritidsliv. Stress-frilinjen har fokus på at skabe langsigtede løsninger, så du ikke kommer i samme situation igen.

Du kan anonymt og uforpligtende snakke med en professionel psykolog – alle hverdage kl. 8-20 på telefon 70 33 99 00

Utilfreds med behandlingsforløb

Utilfreds med behandlingsforløb (standard foldet ind)

Hvis du har fået dækket en behandling via din sundhedsforsikring, og du er utilfreds med behandlingsforløbet, kan du klage og søge erstatning.

Indberet "utilsigtede hændelser"

Hvis der i forbindelse med dit behandlingsforløb sker en såkaldt "utilsigtet hændelse", kan du indberette den til Dansk Patient-Sikkerheds-Database (DPSD). En utilsigtet hændelse kan fx være:

  • Medicineringsfejl
  • Faldhændelser - fx på grund af glat gulv
  • Fejl under kirurgisk indgreb

Få information, og klag over behandlingsforløb

Søg erstatning hos Patientforsikringen

Vilkår

De nøjagtige regler for forsikringen inklusiv undtagelse for dækning fremgår af forsikringsbetingelserne.

Se forsikringsbetingelserne

Anmeld skade/brug forsikring

Hvis du har behov for behandling og vil bruge din sundhedsforsikring, skal du kontakte Nordea Pension på Nordeapension.dk/anmeld-skade eller telefon på 70 33 13 13 - ved telefonisk henvendelse skal du oplyse, at forsikringen er tegnet via pengeinstitut.

IPID

I EU er der indført en standardiseret måde at beskrive forsikringer på (IPID), som giver dig mulighed for at sammenligne forsikringerne. Se alle se de forsikringer, vi tilbyder, som er omfattet af reglerne: Standardiserede EU-faktaark på forsikringer i Nykredit

Hør mere om dine muligheder

Vil du høre mere om dine muligheder i Nykredit Bank? Så kontakt din rådgiver via MitNykredit Netbanken. Du kan også ringe til Kundeservice på 70 10 90 00 eller udfylde denne kontaktformular, så hører du fra os hurtigst muligt.